Majlis Akiqah sepupu aku :)

Bismillahirramanirrahim Minggu lepas aku berpeluang melawat Majlis Akiqah sepupu aku kat Bukit Changgang, Banting. Majlis tersebut meraikan kehadiran 2 cahaya mata yang lahir hampir serentak. Bertambah lagilah cucu2 wak Seha:) Majlis marhaban tersebut dibuat dikalangan orang2 perempuan sahaja. Dulu masa aku kecik, sepupu perempuan aku ni lah yang jadi kawan rapat aku. Main kahwin-kahwin, main basikal, main parit dan macam2 … Read More

Majlis Berkhatam Al-Quran

Bismillahirrahmanirrahim. Ni sambungan dari entry lepas. Selepas majlis pernikahan Aleem & Nadia ada majlis khatam Al-Quran dan marhaban di surau tempat tinggal pengantin perempuan. Dah lama aku tak tengok majlis ni dijalankan. Kalau dulu-dulu seingat aku majlis camni selalu dibuat sebagai simbolik seorang perempuan tu benar-benar bersedia memikul tanggung jawab sebagai seorang isteri. Bila tengok kemahiran asas seperti membaca Al-Quran … Read More