Pernikahan Aizatul & Firdaus, Shah Alam

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah dapat tulis entry lagi di sini. Aku nak kongsi satu tazkirah di ofis semalam. Ustaz kata orang beriman ini perlulah bijak. Jangan sebarkan sesuatu berita tanpa berfikir. Dan jangan sibukkan dengan perkara sia-sia.

Banyak isu dan berita di sekeliling kita yang berlaku setiap hari. Penceraian, pergaduhan di kalangan artis ataupun teman-teman dan sebagainya. Kadangkala tanpa disedari ramai termasuk dalam perbahasan sia-sia seperti ini waima mereka seorang yang berilmu.

Kadangkala ia bukan setakat membuang masa, tapi ia menambah dosa kita dengan membincangkan benda sia-sia dan membuka aib orang lain. Ketika ilmu kita masih lemah, amalan kita kurang dan umat Islam lemah, kita masih belum dapat pisahkan benda remeh begini dalam hidup kita. Sibuk dengan benda sia-sia yang tidak bawa manfaat.

Mudah-mudahan kita perbaiki perkara ini.

Kali ni aku nak update majlis pernikahan antara Aizatul dan Firdaus yang diadakan di Shah Alam. Majlis persandingan dilaksanakan pada hari yang sama. Aku update dulu majlis pernikahan beliau pada sebelah pagi. Layan dulu.

 
 

 

 
Mari kita semua mendoakan semoga ikatan pernikahan ini berkekalan bahagia sampai ke syurga,amin. Bapa Aizatul meninggal dunia beberapa bulan sebelum majlis pernikahan ini berlangsung. Semoga roh arwah bapanya ditempatkan di kalangan orang beriman dan diampunkan dosa-dosa beliau yang lepas,amin. Insyaallah minggu hadapan aku update pula majlis persandingan kedua pasangan pengantin ini.

Wassalam.

Thanks for Comments