Bismillahirrahmanirrahim


Aku ada ditanya satu soalan menarik tentang kenapa photographer kita tidak dapat hasilkan gambar seperti photographer luar negara. Kalau ada masa akan ulas tentang perkara ini dalam satu entry khas nanti:) Lagipun dah lama aku tak tulis tips-tips photography yang selalu aku buat sebelum ni.

Tapi secara ringkas, wedding photographer kat Malaysia ni perlu menggunakan segala kreativiti yang mereka ada dalam tempoh 1-2 jam selepas majlis walau dalam cuaca dan keadaan sekalipun waima hujan lebat, mendung, panas dan dalam keadaan pengantin keletihan selepas majlis. Kebanyakkan gambar yang bagus dipengaruhi variable seperti lokasi, cahaya, subjek dan equipment yang bagus. Ada masa nanti aku ulas lagi.

Kali ni aku nak update majlis perkahwinan Shuhadah dan Azhar yang diadakan di Dewan Warisan, Kompleks Warga Emas, Seksyen 24 Shah Alam. Sebenarnya Shuhadah ni budak ofis aku. Jadi tetamu yang hadir ke majlis pun ramai juga yang aku kenal:) Ni sedikit sebanyak gambar majlis mereka.


Sesi outdoor kitorang buat kat tepi dewan je sebab hujan lebat turun sampai petang. Tak dapat nak keluar ke mana-mana.Nasib baik ada juga lokasi menarik kat tepi-tepi dewan tu. Sebenarnya tak perlu lokasi yang terlalu cantik untuk buat sesi outdoor ni. Cukup kalau lokasi tu mempunyai background yang bersih dan tidak terlalu mengganggu gambar subjek utama.


Alhamdulillah, majlis berjalan lancar. Tahniah sekali lagi kepada kedua mempelai yang diraikan. Semoga ikatan ini berkekalan bahagia hingga ke akhir hayat, amin. Terima kasih juga kepada seluruh ahli keluarga Shuhadah yang memberikan kerjasama yang baik sepanjang 2 hari tersebut. Terima kasih kepada sahabat baik aku Ajey dan Zakuan Hassan yang membantu aku sepanjang majlis ini berlangsung :) Jumpa next entry.



Nota kaki : Mohon maaf kelewatan aku membalas email yang bertanya. Insyaallah aku akan reply semuanya pada hari ini ye :)



Wassalam.


Mohd Faisal bin Hj Mohd Rahim aka Acaii
Photographer
Email : faisalhjrahim@yahoo.co.uk
Blog : http://www..faisalrahim.com/blog
Facebook : http://www.facebook.com/acaiijawephotography
Twitter : http://www.twitter.com/acaiijawe

Thanks for Comments
ejal says:

salam abam..camner email pertanyaan sy ttg pakej abam yer..dah lama sy tggu x reply2..hahaha..aku rasa gatal masa dlm semak terasa lg ni kang..tp x per,hasil terbaek kn..apedehal…

Acaii Jawe says:

Ejal – Salam Ejal,siot jelah ko ejal :) Akupun balik gatal2 lah ejal,keke. Tunggu nanti aku upload majlis tersebut ye,hehe.