Selamat Datang Ya Ramadhan!!

Bismillahirramanirrahim



Terasa begitu cepat masa berlalu. Sedar tak sedar Ramadhan bakal menjelang kurang 10 hari dari sekarang. Sayu mengenangkan ramai insan-insan yang dikenali tidak dapat berjumpa Ramadhan kali ini sedangkan mereka semua masih sihat ketika menjalani Ramadhan tahun lepas. Mereka sendiri tidak tahu itu merupakan Ramadhan mereka yang terakhir :'(

Dalam 12 bulan, hanya sebulan Allah berikan untuk kita berpesta ibadah. Kalau pesta jualan murah, bukan main kita berduyun2 meramaikannya. Tapi berapa ramai yang berebut ‘tawaran’ yang Allah berikan ini? atau kita hanya bersemangat pada minggu pertama dan kedua je? tanya dan jawablah pada diri sendiri dengan penuh tanggungjawab demi iman kita kepada Allah.


Dalam perjalanan pulang ke rumah. Tak sabar tunggu fajar Ramadhan tiba.


Rugilah kalau tidak dipenuhi tawaran Allah tersebut, sebab semua pintu rahmat dibuka seluas-luasnya. Selepas bulan Ramadhan, pahala amalan tidak lagi mendapat gandaan. Dosa-dosa tidak lagi mudah diampun. Dosa serta maksiat juga tidak lagi mudah ditinggalkan seperti dalam bulan Ramadhan ini. Teman2, inilah masa untuk kita berubah kepada yang lebih baik.

Aku bukanlah orang yang layak nak nasihatkan tentang semua ini. Sebab akupun banyak melakukan kesilapan dan kesalahan sama ada aku sedar ataupun tidak. Aku bukanlah sempurna untuk memuaskan hati semua insan yang aku kenali. Tapi sempena kedatangan Ramadhan ni aku mohon maaf atas semua kelemahan yang ada pada diri aku.

Untuk akhirnya, beruntunglah sesiapa yang bertemu Ramadhan kali ini. Mudah mudahan selepas jalani latihan Ramadhan nanti, kebaikan dan kebajikan akan lebih mudah kita lakukan. Semoga bertambah baik dan comel akhlak kita bila keluar dari bulan tersebut, insyaallah.


Nota kaki : Aku ada kursus Cascading Style Sheets (CSS) di Bangi bermula esok. Hanya akan kembali ke ofis pada hari Selasa. Sampai jumpa lagi


Wassalam.


Mohd Faisal bin Hj Mohd Rahim aka Acaii
Photographer
Tel : +60122767662
Email : admin@faisalrahim.com
Blog : http://blog.faisalrahim.com
Old Website : http://faisalrahim.fotopages.com

Thanks for Comments

megat – slm bro megat..akupun samalah..mohon maaf sekiranya terdapat kata2 yang tidak disedari mengguris hati..semoga semua amalan kita nanti diterimanya,amin.

Broyoes – slm yoes, alhamdulillah kahwin juga kawan aku sorang ni,hehehe..:) yoes, jangan lupa datang umah aku tau..aku tunggu,hehe

hehehe….insyaAllah hujung tahun ni aku kahwin…dengan orang Kedah…kiranya nak tamatkan zaman kasanova aku la ni….hehehe…raya nanti aku datang rumah ngko ok…rindu la nk jumpa kawan2 lama…

salam ramadhan. ampun dan maaf dipinta atas salah kata atau penulisan yang boleh sebabkan berjauh hati.

semoga ramadhan kali ini lebih bermakna dan dirahmati.

nanba – selamat menunaikan pose untuk ko dan isteri ye nanba..:) beraya umah baru kawan kita sorang ni,hehee

muiz – waaa, tahun ni sedondon baru je muiz?kekee..alfatihah untuk arwah yang telah meninggalkan kita semua..terkejut aku dengar berita pasal excident tu muiz..thanks bagitau..

cot – caitt, jauhnya ko sampai kuantan cot,hehe…selamat berpuasa juga cot..weh, bila nak puasa berdua nih?kekeke

broyoes -waaaaaaaa, lamanya tka nampak ko yoes..itulah, rindu plak kat abg chik yang membebel cam mak mak nenek je,kekeke..:) tapi itulah kenangan yang tak dapat dilupakan..beli juadah pose kat taman sri teratai tunggu nak masuk waktu supaya dapat byk kuih free,hahaha..moga ko sihat2 ye yoes..bila kahwin?

kak qaseh – slm kak..:) waaa, dia dah boleh berpuasa ke kak?hehe..takpelah, bagus dapat ajar dia dari kecik kan..selamat berpuasa bersama keluarga kak ye..:)

ejal – selamat berpuasa gak jal..jal, bykkanlah sedekah alfatihah dan amal ibadah kat arwah abah ko ye..

irengmanis – terima kasih irengmanis sudi singgah blog ni..:) selamat menyambut ramadhan kembali..yup, semoga semua amalan kita kali ni akan diterimaNya,amin..mintak2 raya kali ni rasa lebih meriah,hehe..

kak zie, zenn dan irengmanis – terima kasih atas pemberitahuan ye. semoga roh arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman,amin..

kui -terima kasih kui, selamat menyambut ramadhan juga ye..:)

amm – waaaaa, sian ko berpuasea di bumi orang..nnti jangan lupa update pasal cite pose kat rome tu ek,ehhee..:) weh amm, rindulah nak pau ko,ekekek

kak zie – terima kasih kak zie, selamat menyambut ramadhan juga buat kak zie sekeluarga..semoga ramadhan kali ni bisa buat kita menjadi insan yang lebih baik dunia dan akhirat ye..:) terima kasih atas segalanya kak zie tau..:)

shairulfaiz – kekeke, aku taulah, akukan ada magic tul,hahah..tahniah dah ada domain sendiri ye..:)

Ranggie – wakakakakak, siot je ko ranggie..weh, aku dengar 40D ko jual ek? ni mesti nak pindah rumah baru,hehe..raya jangan lupa jemput ranggie..:)

Kak masy – hahaha, thanks kak..bila nak buka pose reramai lagi kak?

piiown – slm bro, alaaa, aku tergesa2 lah time tu bro,huhu..sorrylah tak sempat nak calling2 ko..batery hp akupun kong tengahri tu,siot betul..aku beli iphone kang baru tau,hahaha

as – terima kasih as, selamat menyambut ramadhan untuk as sekeluarga juga ye.

atong -wakakakaka, thanks atong..selamat menyambut ramadhan buat ko ngan wife gak ye..yok buka sama,hehe

makin dekat makin x sabar…harap dapat berjumpa dengan ramdhan kali ini…

salah satu agenda yg x sabar..nak kejut Dyna bangun sahur…:)

Salam Pesal,

Selamat Menyambut Ramadhan….teringat pulak masa kita kat Kangkar Pulai berbuka ramai2 satu rumah…seronok masa tu kan?dengan kerenah abg chik yang byk beri nasihat dan teguran…hahaha…hari ni birthday aku…dah 28thn dah…masih lg bujang..ntah ini Ramadhan yang terakhir atau tak bagi aku…

salam caii..
moga kita dpt berjumpa lg dgn ramadhan yg bakal menjelma tidak lame lg…

*live dari hyatt regency kuantan… :D

salam. kabare kang..selamat menunaikan ibadah poso bersama isteri tersyg.. alfatihah untuk ustaz asri(rabbani) dan Al-fatihah untuk Fitri (kakitangan baitul ehsan, MAIS)yang telah kembali ke Rahmatullah pada 12 Ogos 09 akibat kemalangan jalanraya)

Selamat menunaikan ibadah puasa Acaii..

.:Nasib baik kampung dekat2, takyah berebut nak beraya kat mana dulu.

Arwah Ustaz rebah semasa dlm program rakaman Syahadah di Wisma TV..

Disahkan meninggal selepas tiba di Hospital Pantai..

Alfatihah… Aminnnn….

ye ke kak? ya Allah.. tadi baru saya dgr lagu2 rabbani kt U Tube
Innalillah.. semoga roh arwah dicucuri rahmat…. amin

ESAL..

hari ni, Ustaz ASRI (Rabbani) meninggal dunia. Alfatihah..

memetik kata kawan ofis saya: “Orang2 yang baik2 memang cepat diambil NYA…”

thanx acai.. nasihat dan peringatan yang amat berguna… kemeriahan Ramadhan setiap tahun sama meriahnya, tetap sama barakahnya tak seperti hari Raya yg semakin lama smkn kurng meriah sbb dh smkn beso… hehehe.. rindu sgt kt bulan puasa.. rebutlah setiap tarawikh pada bulan ini.. hanya yg melakukannya sahaja yang tahu kemanisan Ramadhan~

acai…bulan ramadhan ni..kalo bleh kurangkan..mandi time malam…terutamanya tgh2 mlm…maklum laa benda baru….ekkekek tak abih xplore lagi..warghkakakakakka

P/s : salam ramadhan….ini ramadhan pertama ko bergelar suami..so pandai2 laa nak beraya kat mana dulu…ekekekke

Salam… adindaku ESAL..

Semoga Ramadhan akan datang memberikan lebih kemakmuran dan kebahagiaan buat kita semuaa…

Ehhh rasanya ini tahun pertama ESAL berpuasa dgn isteri, kan? wahhhh.. mesti mengada-ngada nak makan macam2 tu kan?

ini ler masanya nak test skill memasak isteri, kan? hahaha…

Acaii, terima kasih ingatkan.. aku pon dah start rindu dah ni.. tahun ni jauh kat tempat org.. huhuuhu.. doakan Ramadhan kali semoga semua umat Islam mendapat rahmat dariNYA..

slamat myambut ramadhan utk ko n wife… smoga kita sama2 tekun beribadah……………….. :)

SELAMAT BERPOSE ACAII..SEMOGE POSE PENUH TAHUN NIE..PECAH KACA PECAH GELAS SUDAH BACA HARAP BALS..”AYAT BUDAK SEKOLAH ANTA KAD RAYE”

em_me – slm bro, selamat menyambut ramadhan juga ye..thanks, amik dari dalam kereta tu,hehe..