Kasihnya Ibu dan Ayah

Bismillahirramanirrahim

Kekadang dalam kesibukan kita bekerja seharian, kita sering terlupa kedua orang tua kita lebih-lebih lagi bila tidak berada di sisi mereka. Kita sering lupa doakan kesejahteraan dan kesihatan mereka semasa mereka sihat. Tetapi bila tiba masa mereka sakit tidak bermaya, baring di hujung ruang tamu, tidak seramah dulu dan menderita kesakitan barulah kita terasa kehilangan mereka.

Gambar sabahat aku dan anaknya.


Memang akan tiba satu hari nanti kita terpaksa kesat air mata mereka, sapu air di badan mereka, tukarkan baju mereka dan menyucikan mereka seperti yang mereka lakukan ketika kita kecil dulu. Tiada lagi gelak ketawa, gurauan, pelukan dan kata-kata semangat dari mereka yang kita dengar sejak kecil dulu. Hanya badan yang semakin lemah terlantar sakit dan lesu mengharap ehsan dari anak-anaknya. Bersediakah kita hadapinya?

Satu hari nanti juga kita hanya mampu melawat pusara mereka dan berdoa bila terlalu rindukan mereka:( Oleh itu, hargailah mereka semasa mereka ada lagi di dunia ini. Dengan apalah jasa dan budi mereka dapat kita balas melainkan ingatan dan doa kepada mereka. Berbaktilah kepada mereka selagi mereka ada di dunia ini.


Nota kaki : Doakan kesihatan ayah mertua aku yang terlantar sakit di hospital sekarang. Selamat hari ibu kepada semua ibu yang ada di dunia ini.

Wassalam.


Mohd Faisal bin Hj Mohd Rahim aka Acaii
Photographer
Tel : +60122767662
Email : admin@faisalrahim.com
Blog : http://blog.faisalrahim.com
Old Website : http://faisalrahim.fotopages.com

Thanks for Comments

sy tak nak komen ape2. sy cume mahu nak tahu doa ibu dan bapa.trima kasih bebanyak.

salam.. kakange.. sedih aku bc nurkilan ko ni.. terus teringat mak & abah aku kt kg.. dah lamer x tido kg.. (bukan X blik kg tau cumer x tdo kg jer ..hehe)hargailah selagi mereka bernafas dimuka bumi ini..

sebenarnya haritu lg orang nak comment tp org ni jenis kureng IT.. nanti la org ejas kat rumah cik fesal..
gulp!!!kena kemas rumah tetamu nak datang nih,nak balik le dulu
sat gi klu nak maipun ok la skit kot.. ;P

one – slm awk..:) terima kasih ye atas ucapan dan doa tu..:) waaa, camne nak gi umah awk,huhu..orang dah hilang link..:(

salam, moga cik fesal dan isteri sehak2 slalu dan keadaan mertua cik fesal didoakan lebih baik..
tima kasih utk jemputan, bila tengok dia..teringat keadaan time form 2 dulu..kalu rajin nanti orang cite kat rumah orang

kak masy – slm akku, are you ok kak? moga semuanya baik2 je tau..

awe – thanks we sudi singgah dan atas doa tersebut. betul tu, kepadaNyalah kita semua akan kembali.

firdee – slm bro, thanks sudi singgah sini ye..terima kasih juga atas doa tersebut..

Hazreen Rashid – slm kenalan bro..terima kasih sudi singgah blog tah pape ni ye..thanks juga atas doa tu..

Max – slm nani, waaa lamanya tak dengar khabar nani..smoga nani sihat2 hendaknya..terima kasih atas ucapan dan doa tersebut ye nani..:)

nurul aini – slm kak nurul, moga sihat2 hendaknya..kak, sbnrnya hard disk sy yg rosak masa banjir tu mmg ada gambar akk dalam tu :'( tapi sy mmg ngah cuba retrieve dan recover data dalam tu..ngah hantar kekedai..kalau dapat data2 tu lagi sy bagitau akk ye..maaf sesangat kak ye..

as – terima kasih bebanyak as ye..sy hargai sesangat..sypun harap semoga beliau cepat sembuh,amin.

kak qaseh – yup, setuju ngan akk..bila kita kehilangan seseorang yg kita sayang barulah kita tahu betapa pentingnya mereka dalam hidup kita..:( terima kasih kak ye.

Semoga ayah mertua esal cepat2 baik~!! and ah, maaf lambat…selamat pengantin baru, esal. semoga bahagia selalu!

Betol tu Acai..selalunya bila sesorang tu dah x de baru kita rase kehilangan…bila depan mata buat x perasan saja….

semoga Allah beri kita kesabaran yg tinggi bila menjaga ibubapa yg semakin tua…

semoga FIL cepat sembuh. InsyaAllah

Diya – salam diya..:) emm, diyapun tahu acai suka cerita pasal benda2 camni..lelagi dengan apa yang berlaku sekarang..semoga semuanya bertambah baik sekarang,amin.thanks diya ye..

walaupun banyak kali diya baca pesanan acai pasal mak ayah, mesti bergenang jugak mata ni. kata2 acai sangat telus.

edah87 – yup, kekadang mmg kita lupa kat mereka bila terlalu sibuk dengan urusan kita kan..

sedih bila aku baca…terus teringat kat org tua aku..mcm ne pulaklah nasib aku nanti bila tua…