Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah dapat coretkan sesuatu kat blog ini. Terima kasih Allah sebab panjangkan umur untuk berjumpa tahun baru hijrah 1436H. Nak kongsi sedikit tazkirah bersama Dr Abdullah Yassin tentang orang yang terpedaya dengan amalannya sendiri.

Ustaz bagitau jika kita melihat orang lain yang berbuat dosa dengan pandangan jelek, ketahuilah kita sebenarnya seorang yang ego, sombong dan terpedaya dengan amalan kebaikan kita sendiri.

Tanya diri sendiri; Siapa yang memberi nikmat kita sentiasa dekat ngan agama? Siapa yang masukkan rasa takut berbuat dosa? Adakah semuanya itu atas usaha kita semata? Lalu mengapa kita sombong dengan kebaikan dan amalan kita sedangkan semua itu datang dari Allah hingga memandang ramai pendosa dengan pandangan hina dan rendah.

Wedding Mai & Zul, Shah Alam

Wedding Adib & Atika, Melaka

Wedding Nur Amirah & Helmi, Shah Alam

Wedding Natrisya & Amirul, Shah Alam

Jangan lupa kita dulupun seperti mereka tapi Allah bukakan jalan untuk berubah. Datangkan kawan yang baik-baik dan berikan kesedaran untuk belajar agama. Oleh itu janganlah sombong bila jumpa orang yang jauh dari agama. Tarik mereka untuk sama-sama berubah. Jangan jadi ahli ibadah yang beribadah sendirian kemudian pelik mengapa ramai orang di sekelilingnya jauh dari agama.

Insyaallah aku akan update semua entry kat atas ni dalam masa terdekat.

Wassalam

Thanks for Comments