Bariah & Hadi, Klang

Bismillahirrahmanirrahim

 

 
Sebenarnya aku cemburu. Cemburu kat sahabat-sahabat yang dapat panggilan haji dan bakal berangkat beberapa hari sahaja lagi ke Mekah. Rasanya memang impian setiap insan untuk tunaikan rukun Islam ke-5 tersebut. Pengalaman berada sebentar di sana ketika tunaikan umrah cukup untuk buatkan aku rindu tanah haram tersebut.

Susananya, kepanasannya, hadir awal ke masjid tunaikan solat fardhu, membaca Quran di Masjid Nabawi dan Makkah, ketenangan melakukan ibadah dan kebaikan-kebaikan yang berada di sekeliling. Mudah-mudahan kita semua berpeluang menunaikan haji sebelum kita meninggalkan dunia ini.

Kali ni aku update pasangan Bariah & Hadi yang berlangsung di Klang. Bariah ni member ofis dan memang dah kenal sangat. Jadi memang takde masalah bekerjasama dengan beliau.
 

 
 
Baru-baru ni aku mendapat berita bapa Bariah telah kembali kerahmatullah. Aku doakan semoga roh arwah ditempatkan dikalangan orang beriman. Semoga Allah ampunkan dosa-dosa beliau yang lalu, amiin. Aku juga doakan semoga kedua pasangan ini berbahagia dan menjalani kehidupan berumahtangga dengan aman tenteram dan saling menyayangi sampailah akhir hayat mereka dan seterusnya sampai ke syurga, amiin.
 
 
Wassalam.

Thanks for Comments