Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah, syukur kerana Allah beri kita semua peluang untuk hidup pada hari ini. Salah satu sikap yang kita semua kena perbaiki pada masa ini ialah sikap suka mencari salah orang dan jadikan bahan gurauan bersama rakan-rakan. Aku merujuk kepada tranding di Twitter tentang kesilapan JAKIM dalam menterjemah bahasa english dalam laman web mereka minggu lepas.

Mudah-mudahan Allah pelihara kita semua daripada diaibkan bila kita melakukan kesilapan yang kita tidak tahu pada masa akan datang. Sentiasa beringat, apabila kita jaga aib orang lain, Allah akan jaga keaiban kita pada masa hadapan.

Kali ni aku update majlis pernikahan Syu & Ebby di Bukit Lanchong, Puchong. Imam jurunikah ada masalah kesihatan dan terpaksa buat di atas meja. Pertama kali aku sampai Kampung Bukit Lanchong ni walaupun dekat je ngan rumah aku.
 

Alhamdulillah majlis berlangsung dengan meriah. Mari kita sama-sama mendoakan kedua-dua pasangan ini semoga ikatan perkahwinan mereka diberkati dan dirahmati Allah serta berkekalan sampai ke syurga Insyallah.

Wassalam.

Thanks for Comments