Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah, dapat update blog ni. Esok Tahun Baru Cina. Jalan raya dah mula lengang dan kosong hari ini. Duduk di negara berbilang kaum seperti Malaysia kadangkala rasa bertuah sebab kita dapat mengenal budaya dan cara hidup bangsa lain. Jiran aku di sebelah kanan dan kiri serta depan rumah berbangsa Cina. Seronok tengok mereka menghias rumah dan buat persediaan raya. Terasa bahang musim perayaan.

Beberapa tahun hidup bersama mereka sebagai jiran, kita boleh tahu jika seseorang itu merupakan jiran yang baik ataupun sebaliknya. Kemesraan mereka, kebaikan mereka dan sifat tolong menolong antara jiran walau berbilang agama dan bangsa sesuatu yang sangat menenangkan hati. Aku berdoa semoga satu hari nanti Allah bukakan pintu hati mereka kepada Islam. Sebelum tu aku kena perbaiki akhlak dan bawa imej Islam yang baik sebelum dakwah kepada mereka. Mereka insan-insan hebat dan baik. Rugi jika tidak masuk syurga Allah.

Kali ni aku update outdoor Amal & John yang diadakan di Manjalara. John dan family dating dari Sabah. First time rasanya shoot orang dari Sabah. Susah nak suruh John senyum sebenarnya,hehe.

 

Majlis berlangsung dengan lancar dan meriah. Kitorang buat outdoor kat taman berhampiran rumah Amal je. Aku doakan semoga ikatan yang terjalan antara kedua pasangan ini berkekalan bahagia sampai ke syurga,amin. Terima kasih atas layanan dan kerjasama yang baik sepanjang 2 hari shoot kat rumah Amal:) Terima kasih juga kepada sahabat aku Khairul Hafiz yang bantu aku shoot majlis ni. Jumpa lagi next entry.

Wassalam.

Thanks for Comments