Farhana dan Mustakhim, Taman Maluri

Bismillahirrahmanirrahim

Kelmarin aku melawat seorang sahabat ofis yang diuji Allah dengan sakit kanser darah di PPUM. Rasa sedih dalam hati sebab semasa sihat sahabat tersebut sangat ceria dan tubuh badannya agak berisi. Tetapi dengan ujian kanser tersebut tubuh badannya kelihatan sangat kurus dan cengkung. Beliau masih muda dan mempunyai anak-anak yang masih bersekolah rendah.

Dalam satu ayat Quran, Allah ada menyebut akan menguji setiap hambanya yang beriman untuk lihat sejauh mana kekuatan iman seseorang hamba terhadap Allah. Kadangkala kita tidak tahu apa ujian yang akan bakal Allah beri sepanjang hidup kita untuk uji keimanan kita. Namun kita kena selalu berdoa dan berharap agar ujian tersebut tidak terlalu berat hingga kita dan ahli keluaga rasa berat menanggungnya. Ujian sakit ni bukan terhad kepada individu tersebut sahaja, tetapi ia juga satu bentuk ujian kepada isteri, anak-anak dan keluarga yang lainnya. Mudah-mudahan En Rais dan keluarga sabar menghadapi ujian tersebut.

Alhamdulillah dapat aku sambung entry kedua pasangan Farhana & Mustakhim ni. Minggu-minggu selepas raya ni agak sibuk sedikit sebab ada terlibat dengan banyak aktiviti di ofis dan shoot wedding pada hujung minggu.

 

Tahniah kepada kedua-dua pasangan pengantin yang diraikan. Semoga ikatan sudi yang terjalin ini berkekalan bahagia hingga ke akhir hayat seterusnya sambung di syurga kelak,amin.

Untuk makluman semua, semua tempahan wedding sehingga Februari 2014 telahpun penuh. Alhamdulillah, walaupun aku jarang update kebelakangan ini tetapi ramai yang masih bertanya tentang pakej dan tempahan majlis perkahwinan. Aku sangat hargai semua pertanyaan tersebut. Mudah-mudahan Allah luaskan rezeki kalian semua. Jazakallahukhair.

Wassalam.

Thanks for Comments