Ella & Hakim, Petaling Jaya

Bismillahirrahmanirrahim

Usai solat semalam ustaz bagi tazkirah ringkas, beliau melihat kecenderungan kita semua untuk membenci sesama muslim semakin teruk semasa musim PRU13 ni. Beliau berpesan agar kita semua tidak terlalu terikut-ikut dengan berita yang dibawa oleh parti politik yang bertanding sama ada di televisyen, surat khabar mahupun di sosial media. Semasa mereka berkempen, kita sebenarnya diajak untuk turut beremosi dan membenci pihak lawannya. Sedangkan kita tidak pernah kenal mereka ataupun tahu berita tersebut sahih atau sebaliknya.

Sambung ustaz lagi, apabila PRU13 ini berakhir kita masih tetap saudara muslim. Jadi ukhuwah antara kita perlu dipelihara sebaiknya. Dosa dan pahala tetap dicatat di kiri dan kanan bahu kita. Ujarnya, cukup sekadar kita ambil tahu. Jangan tokok tambah berita kerana ia mungkin fitnah. Jangan benci muslim lain tetapi benci kejahatannya sahaja. Jalankan tanggungjawab mengundi dengan niat menjadikan negara dan agama kita lebih baik.

Aku update sesi outdoor majlis perkahwinan Ella & Hakim yang diadakan di Petaling Jaya. Sebelum kitorang keluar outdoor hujan turun dengan lebat. Hampir maghrib tu baru hujan berhenti sepenuhnya. Adalah dalam 15 minit je untuk shoot gambar ni. Ini shoot kat tepi Highway KESAS je. Berhentikan kereta kat tepi highway sampai peronda lebihraya berhenti nak tengok kenapa berhentikan kereta kat situ:)

 

 

Alhamdulillah majlis berjalan lancar dan meriah. Ni menantu pertama jadi memang meriah sangat. Makanan sedap2:) Aku doakan semoga kedua mempelai yang diraikan ini berkekalan bahagia sampai ke syurga, ameen. Insyaallah aku cuba update lagi entry yang tertinggal. Kerja-kerja di kantor masih lagi banyak dan bizi seperti biasa. Doakan aku sihat2 je hendaknya ye sahabat2:) Wallahua’lam.

Wassalam.

Thanks for Comments

cantik bro, wlupun shoot kt tepi jln je ^_^
boleh thu guna lens ape?
mcm 35mm f1.4 je? or 50mm f1.4?
look nice ;)

Izudin – Jazakallahukhair:) Saya banyak guna 50 f1.4 ngan 85 f2 je dalam shoot2 saya. Kalau ada salah silap sila tegur ye akhi.