Bismillahirrahmanirrahim



Pagi tadi aku berhenti di satu traffic light menuju ke ofis. Mata aku tertumpu pada sepasang suami isteri yang membonceng motorsikal. Dari baju yang dipakainya, boleh tahu suaminya seorang security guard & isterinya seorang cleaner. Di bakul hadapan motornya ada 2 set bekal berisi nasi & lauk. Nampak sbb bekas plastiknya lutsinar. Dari gelak tawa & gurauan mereka boleh rasa kebahagiaan yang mereka sedang lalui.

Sebelah aku pula sepasang suami isteri yang menaiki kereta yang agak mewah. Tapi masing-masing khusyuk dengan handphone di tangan. Lihatlah bagaimana Allah bahagi-bahagikan nikmatnya kepada manusia. Ada nikmat yang Allah beri dengan kekayaan jiwa dan kelapangan hati tetapi kurang dunia materialnya. Ada yang Allah bagi kekayaan harta tetapi kosong jiwa & resah fikirannya.

Aku update majlis sanding pasangan Ainaa & Baihaqi dulu. Ainaa juga adakan section ‘candy bar‘ yang sangat menarik dan boleh berfungsi sebagai deco tambahan kepada majlis perkahwinan mereka ni. Banyak juga pakej yang termasuk decorasi ruangan ‘guest book‘ untuk tetamu yang datang. Layan dulu.




Kitorang buat sesi outdoor kat sebelah Dewan Kompleks Warga Emas, Seksyen 24 iaitu lokasi majlis mereka ni. Alhamdulillah majlis berkalan lancar dengan kehadiran tetamu yang ramai. Maybe sebab ni majlis perkahwinan terakhir keluarga Ainaa sebab yang lain semua dah berumahtangga:) Tahniah sekali lagi untuk korang berdua ye. Semoga Allah rahmati perjalanan hidup korang berdua sampai ke syurga,amin.

Majlis ni agak bersejarah bagi aku sebab ni kali pertama aku guna kamera baru sejak 2 tahun lepas. Sedang dalam proses sesuaikan diri lagi. Insyaallah aku akan improve lebih banyak dengan pelaburan terbaru ni. Sila beri tunjuk ajar dan betulkan kalau ada salah silap aku. Wallahua’lam.



Wassalam.


Mohd Faisal bin Hj Mohd Rahim aka Acaii
Photographer
Email : faisalhjrahim@yahoo.co.uk
Blog : http://www..faisalrahim.com/blog
Facebook : http://www.facebook.com/acaiijawephotography
Twitter : http://www.twitter.com/acaiijawe

Thanks for Comments
Broyoes says:

Salam sal…

As usual, superb and marbeles….wahh…dah full frame ekk?…D4 ke?…apapun, tahniah ekk…insyaAllah rezeki akan lebih bertambah nnt….

Acaii Jawe says:

Salam yoes, alhamdulillah baru je ni yoes. Selamat maju jaya juga yoes,hehe. Kalau turun KL bagitau:)

Zzack says:

erkkk, abg yg sptutnya mmberi tnjuk ajr pd sy.. huhu

Zzack says:

superb la bang.. (y)

Acaii Jawe says:

Zzack – Salam bro, terima kasih ye. Sila beri tunjuk ajar ye.