Bismillahirrahmanirrahim

Semalam seorang ulama’ besar Syeikh Said Ramadan Al-Buti meninggal dunia dalam serangan berani mati ketika memberikan kuliahnya di sebuah masjid di tengah kota Syiria ketika berusia 84 tahun. Beliau sangat terkenal dengan penulisan buku yang jadi rujukan agama di seluruh dunia seperti kitab Fiqh Sirah, Kitab Kubra al-Yaqiniyat dll. Malah kitab Fiqh Sirah tersebut pernah menjadi sillabus dalam universiti-universiti tempatan di Malaysia.

Walaupun mungkin ada beberapa pendapat beliau yang berbeza dengan kita kebelakangan ini tetapi ia sedikitpun tidak mengurangi kasih sayang kita kepada ulama’ agung ini. Kalau faham bahasa arab dan baca kitab-kitab beliau bahasanya sangat cantik dan indah. Pemikirannya kritis. Orangnya rendah diri. Semoga Allah SWT mengurniakan Almarhum Sheikh dengan sebaik2 ganjaran.

Kali ni aku nak update wedding pasangan Syazreen & Wan yang diadakan di Serdang. Memandangkan kesibukan di ofis dalam 1-2 minggu ni aku sempat update sesi outdoor diaorang je. Tempat ni kawasan baru kat dalam UPM. Terima kasih kat sahabat aku Cot yang tunjukkan kawasan ni.

Sebenarnya masa nak kuar outdoor tu hujan turun dengan lebat. Pastu kitorang tunggu teduh. Haripun dah agak lewat tak dapat shoot lelama sangat. Rasanya tak sampai 20 minit. Untuk akhirnya, semoga kedua pasangan pengantin ini sentiasa dalam rahmat dan mawaddah dan hubungan ini berkekalan bahagia sampailah ke syurga,ameen. Insyaallah jumpa dalam entry akan datang. Selamat hari jumaat yang berkat semua teman-teman.

Wassalam.

Thanks for Comments