Anis & Hayat, Alor Gajah Melaka

Bismillahirrahmanirrahim


Alhamdulillah kita semua diberikan nikmat panjang umur untuk masuk ke tahun baru 2013. Selamat tahun baru aku ucapkan kepada semua pengunjung blog ni:) Semoga Allah rahmati kalian semua. Banyak sangat nikmat Allah yang kita telah kecapi sepanjang tahun lepas dan belum sempat kita nak bersyukur kesemuanya, Allah berikan lagi. Manusia ni bila hilang sesuatu baru dia rasa besarnya nikmat Allah yang diberikan sebelum ni.

Ada manusia yang Allah berikan ujian dan kesusahan. Dia rasa Allah pinggirkan dia. Tetapi tahun silih berganti, baru dia sedar dengan ujian Allah tersebutlah dia jadi insan yang lebih baik. Mungkin dia telah berjaya jadi seorang yang lebih dekat dengan Allah, hatinya lebih tenang, fikirannya lapang, kesihatannya baik, rezekinya bertambah dan pengalaman lepasnya membantu dia hadapi masa depan dengan lebih baik.

Kali ni aku nak update majlis perkahwinan Anis & Hayat yang diadakan di Alor Gajah, Melaka. Dah lama sebenarnya tak shoot kat Melaka. Aku berkampung selama 3 hari kat sana hingga selesai majlis bertandang. Memang meriah majlis kat Felda Hutan Percha ni walaupun kali pertama aku sampai ke sana. Layan sedikit gambar majlis nikah dan bersanding kedua pasangan pengantin yang cantik dan sepadan ni.

Lokasi outdoor aku jumpa tepi jalan je masa kitorang cari lokasi untuk shoot. Ada macam2 binatang peliharaan tengok kitorang amik gambar,hehe. Alhamdulillah majlis semua berjalan lancar dan meriah. Ayah Anis seorang yang dihormati di felda tersebut. Jadi memang ramai sangat tetamu yang datang ke majlis mereka. Tahniah aku ucapkan kepada kedua pasangan Anis & Hayat.

Terima kasih juga sebab sediakan kediaman yang sangat selesa sepanjang berada di Alor Gajah, Melaka. Rasa macam pergi bercuti je:) Semoga ikatan rumahtangga yang terjalan ini berkekalan bahagia hingga ke syurga,amin.



Nota kaki: Musim sibuk dah hampir berlalu pergi di ofis. Mudah-mudahan semuanya bertambah baik selepas ini. Alhamdulillah.

Wassalam.


Mohd Faisal bin Hj Mohd Rahim aka Acaii
Photographer
Email : faisalhjrahim@yahoo.co.uk
Blog : http://www..faisalrahim.com/blog
Facebook : http://www.facebook.com/acaiijawephotography
Twitter : http://www.twitter.com/acaiijawe

Thanks for Comments

Selamat tahun baru.. Semoga tahun ini lbh baik dr tahun sebelumnya… Cantik gambar.. Pelamin cantik.. Pengantin pn sweet je..