Filzah & Johari, Sri Kembangan

Bismillahirrahmanirrahim


Kedatangan musim tengkujuh pada setiap akhir tahun sememangnya telah dijangka di negara kita. Ia kerana peralihan Munson Timur Laut berkadar langsung dengan taburan hujan terutamanya di timur semenanjung. Kadangkala hujan belah petang tu tidak dapat dielakkan. Bagi pasangan yang melangsungkan majlis perkahwinan kena jangka hujan tersebut akan turun semasa majlis berlangsung.

Ia termasuklah semasa sesi outdoor yang biasanya dilaksanakan selepas majlis sanding selesai. Seperti majlis Filzah & Johari ni, kitorang cuma dapat ambil gambar sekitar 15 minit sahaja sebelum hujan turun dengan lebatnya. Tak sempat nak pose banyak sebab hujan rintik2 dah mula turun. Nasiblah aku bukan jenis yang pacak2 lighting yang sudah tentu akan ambil masa lebih lama dan x dapat shoot lebih banyak


Filzah ni seorang pendidik yang sangat ceria:) Aku kalau jadi anak murid dia ni mesti seronok je sebab dapat cikgu yang tak garang. Tapi tak taulah kalau kat sekolah dia garang plak,hehe. Johari pun seorang guru. Mudah-mudahan urusan mereka untuk duduk dekat dipermudahkan,amin.

Insyaallah nanti aku update lagi. Kita semua diberi masa 24 jam yang sama oleh Allah. Jadi takde istilah tak cukup masa. Perancangan yang teliti tu perlu supaya kita boleh bahagikan masa sebaiknya. Terutamanya masa mengadap Allah dan melakukan sikit amalan sunat. Hidup ni tak lama, bukan kita nak hidup selamanya atas muka bumi ni. Sediakan bekalan secukupnya untuk kita hidup selama-lamanya nanti. Wallahua’lam.



Wassalam.


Mohd Faisal bin Hj Mohd Rahim aka Acaii
Photographer
Email : faisalhjrahim@yahoo.co.uk
Blog : http://www..faisalrahim.com/blog
Facebook : http://www.facebook.com/acaiijawephotography
Twitter : http://www.twitter.com/acaiijawe

Thanks for Comments