Bismillahirrahmanirrahim


Kebelakangan ni aku dapati ramai juga kawan aku yang terpengaruh dengan puak abhasy dan join tarekat2 yang pada aku menyeleweng dari ajaran Islam sebenar. Ia sangat membimbangkan. Tak perlu aku jelaskan secara terperinci kedua-dua golongan tersebut. Tapi nak bagitau, kadangkala kalau terlalu bersemangat nak belajar agama kita mudah terpengaruh dengan golongan seperti ini kalau pengetahuan agama kita masih kurang.

Bagi aku, perkara paling asas kalau nak belajar mana-mana bab agama ni kena belajar & kuatkan aqidah kita dahulu. Supaya asas agama kita kuat. Dari situlah kita boleh bezakan guru agama, ustaz, syeikh, kumpulan ataupun gerakkan yang mempunyai manhaj pelik dan bertentangan dengan pegangan tauhid kita. Kalau terus masuk bab tasawwuf, sufi, ilmu makrifat, hakikat dsb akan mudah dipengaruh guru2 agama kumpulan tersebut yang mungkin menyeleweng. Jadi berhati-hati.

Kali ni aku nak update sesi outdoor pasangan Izar & Linda yang di adakan di Taman Botanic Klang. Memandangkan kerja-kerja di kantor agak sibuk sekarang aku tidak dapat update full entry majlis ni buat masa ni.



Sekali lagi, aku doakan semoga pasangan yang dirai ini mendapat mawaddah dan rahmah dari Allah berkat dari hubungan perkahwinan ini. Setiap perjalanan hidup kita dalam perkahwinan jadi jambatan kita untuk ke syurga insyaallah:) Tahniah Izar & Linda. Insyaallah minggu depan aku update sesi bertandang plak. Wallahua’lam.



Nota kaki : Semoga berjaya kepada pelajar dan anak2 yang menduduki PMR sekarang. Alhamdulillah sistem pendidikan negara kita ke arah yang tidak beroreantasikan peperiksaan lagi. Bagus untuk murid, penat untuk cikgu:)



Wassalam.


Mohd Faisal bin Hj Mohd Rahim aka Acaii
Photographer
Email : faisalhjrahim@yahoo.co.uk
Blog : http://www..faisalrahim.com/blog
Facebook : http://www.facebook.com/acaiijawephotography
Twitter : http://www.twitter.com/acaiijawe

Thanks for Comments
Abel says:

Cantik.. Dlu suka tgk gmbr2 ni.. Skrang pn suka.. Tp perasaan mcm2 plak.. Segan ade.. Kekok ade.. Takut pn ade… Haha… Mmg simptom agaknya…

Acaii Jawe says:

Abel – Salam belle:) Waaah makin lama makin hampir belle. Biasalah belle banyak benda nak difikirkan. Insyaallah semuanya berjalan lancar. Kalau dah rancang awal2, nanti on the big day, just enjoy your wedding,hehe.