Bismillahirrahmanirrahim


Sepanjang 2 minggu ni aku ada training di luar office. Insyaallah sistem baru kat office ni nanti akan guna Java programming language. Banyak benda baru kena belajar dalam masa singkat sebab kitorang akan support pengguna menggunakan language yang berbeza dengan sistem yang digunakan sekarang. Aku anggap tu sebagai cabaran. Mudah-mudahan aku dapat menyumbang sesuatu ke arah organisasi zakat yang lebih berkesan dan baik.

Teaser Yani & Zul, Sungai Lang, Banting.


Alhamdulillah, tanggungjawab aku kat ofis pada tahun ni bertambah lagi berbanding tahun lepas. Jadi ada kemungkinan aku akan mengurangkan kerja-kerja mengambil gambar untuk pastikan komitmen terhadap kerja tidak terjejas. Aku nak jaga kualiti pada semua perkara yang aku lakukan termasuk dalam kerja-kerja shoot gambar ni. Tapi jangan risau, sasaran aku untuk ambil gambar ni masih lagi orang-orang biasa dan sederhana. Insyaallah akan tetap kekal begitu:) Aku nak jadi option untuk pasangan yang mahukan kualiti gambar dan album yang baik dengan harga yang mampu dan berpatutan.

Aku sangat hargai client yang telah mempercayai kerja aku dalam majlis perkahwinan mereka sebelum ini. Sepanjang hampir 3 tahun dalam bidang ni aku dah ambil gambar majlis kahwin lebih dari 80 pasangan pengantin dari seluruh negara. Satu jumlah yang agak besar bagi seorang part time photographer. Kalaulah aku buat benda ni secara sambil lewa, mesti aku dah berkubur masa tahun pertama aku ambil gambar dulu.

Namun seperti manusia lain, aku juga ada kelemahan. Tapi aku akan terus perbaiki kekurangan tersebut dari masa ke semasa. Insyaallah aku akan terus buat yang terbaik untuk semua. Aku ada matlamat jangka pendek nak kejar iaitu untuk tunaikan rukun Islam kelima dari gaji dan berniaga ni. Jadi aku akan pastikan semuanya bersih. Terima kasih atas sokongan semua.



Nota kaki : Aku dalam proses reply semua mail yang bertanya. Insyaallah aku akan cuba reply semuanya sebelum esok ye. Terima kasih.



Wassalam.


Mohd Faisal bin Hj Mohd Rahim aka Acaii
Photographer
Email : faisalhjrahim@yahoo.co.uk
Blog : http://www..faisalrahim.com/blog
Facebook : http://www.facebook.com/acaiijawephotography
Twitter : http://www.twitter.com/acaiijawe

Thanks for Comments
zam says:

salam,
~ semakin hari semakin bertambah tggjwb kita.
~ Java programming?? arghhh tidak aku dah lupa semuanya.

Masy says:

go go kucaaiiiiii

Acaii Jawe says:

Kak masy – terima kasih kak ye :)

zam – salam sahabat, lamanya tak bertegur sapa:) Mesti ko masih terer lagi zam buat programming ni,hehe