Bismillahirrahmanirrahim


Alhamdulillah, kita dah masuk tahun baru 2012. Banyak suka duka yang berlaku pada tahun lepas telah berlalu dan jadi sejarah. Pengalaman hidup juga telah bertambah seiring dengan peningkatan umur kita. Kalau dulu masa kita berumur 17 tahun, kita dah rasa dewasa dan matang, tapi bila fikirkan semula sekarang memang sedar adakalanya kita hanyalah mengikut perasaan dan terpengaruh keadaan persekitaran.

Alhamdulillah aku dah 3 tahun shoot gambar wedding ni. Banyak benda aku belajar dan perbaiki diri. Memandangkan aku hanya freelance aku bersyukur boleh bertahan hasil kepercayaan ramai client2 yang hire aku dihari berbahagia mereka. Aku hargai sangat2. Aku tiada pembantu. Tanggungjawab aku di ofis juga makin besar. Sebenarnya aku mampu hidup dgn pendapatan tersebut sahaja. Memang ada terdetik nak berhenti dari shoot wedding ni tapi fikirkan balik aku memang suka buat benda ni. Takde kerja lain yang best camni:)

Matlamat utama aku bukan keuntungan semata. Lebih kepada kepuasan diri. Sebab tu aku target customer yang sederhana. Dalam masa sama aku boleh perbaiki diri serta berdakwah melalui photography dan blog ni. Aku tidak sempurna. Aku banyak lakukan kesilapan dan kesalahan. Aku percaya aku boleh jadi lebih baik tahun 2012 ni. Terima kasih kepada yang terus percaya hasil kerja aku.

Aku sambung majlis persandingan pasangan Ella & Pea yang diadakan di Dewan MBSA Shah Alam. Ni kali kedua aku shoot kat sini selepas shoot kakak beliau tahun lepas :) Majlis berlangsung meriah. Oleh kerana diaorang adakan majlis awal, ramai sahabat dan kawan2 sekolah, universiti dan tempat kerja yang datang memeriahkan majlis. Layan sikit majlis tersebut.


Sebenarnya rasa seronok juga bekerjasama dengan diaorang ni. Sentiasa ceria je. Ahli keluarga Ella yang lain juga dah memang kenal. Memang senang kerjalah,hehe. Sepanjang majlis tu aku dibantu sahabat aku Zakuan Hassan. Masa sesi outdoor Cot aka Khairul Hafiz pun datang sekali:) Thanks sahabat. Petang tu hujan. Jadi kitaorang terpaksa tunggu hujan berhenti sebelum keluar outdoor. Dapat outdoor kat tepi Tasik Shah Alam.


Tahniah kepada kedua2 pasangan pengantin yang dirai ini. Semoga ikatan perkahwinan ini diberkati Allah dan membawa kedua mereka ke syurga Allah,amin. Terima kasih kepada seluruh ahli keluarga Ella atas layanan dan kerjasama yang baik sepanjang 2 hari bekerjasama. Mohon maaf kalau ada salah silap dan termakan banyak,haha. Tunggu next entry selepas ni ye.


Nota kaki : Aku dah buka tempahan selepas bulan Jun 2012. Tempahan untuk bulan Januari hingga April 2012 telah penuh. Terima kasih atas pertanyaan ye.



Wassalam.


Mohd Faisal bin Hj Mohd Rahim aka Acaii
Photographer
Email : faisalhjrahim@yahoo.co.uk
Blog : http://www..faisalrahim.com/blog
Facebook : http://www.facebook.com/acaiijawephotography
Twitter : http://www.twitter.com/acaiijawe

Thanks for Comments
cot says:

salam caii..
ko memang dah kena sign kontrak dgn family ni..
dari akak sampai la ke adik ko shoot…
kekekke..

p/s : bile nak bukak kelas ni caii… :)

Acaii Jawe says:

cot – Salam cot,hahaha siotlah ko cot :) lama tak makan ko blanje cot,kekeke.