Amni & Afifi, Paroi Negeri Sembilan

Bismillahirrahmanirrahim, Dalam satu tazkirah yang aku dengar tadi,¬†ustaz bagitau untuk kita jadi seorang yang baik, perlukan perjuangan, bukan secara kebetulan! Kita kena usaha. Setakat rindukan dan sukakan kebaikan sahaja tak jadikan kita orang lebih baik. Kita kena usaha lawan perasaan malas untuk solat berjemaah, malas bangun awal pagi untuk solat sunat sebelum subuh, lawan perasaan dengki kepada kelebihan orang lain, … Read More

Sanding dan Outdoor, Anne & Halim, N9

Bismillahirramanirrahim Masa dalam perjalanan ke Serting, Negeri Sembilan aku tersesat kat sebuah jalan kampung. Yela, ketika orang lain semua dah guna teknologi GPS aku masih lagi guna teknologi zaman dulu iaitu bertanya orang kat tepi jalan. Nasib baik ada orang, kalau tak mesti aku kena tengok arah matahari terbit atau kedudukan bintang, hehe. Lebih kurang camnilah perbualan kitorang ngan penunjuk … Read More

Majlis Nikah Anne & Halim, N9

Bismillahirramanirrahim Bila dah jumpa ramai pasangan pengantin ni kan, kekadang aku dah boleh baca karakter pasangan tersebut, ceewaahh. Contohnya ada pasangan yang mungkin dah lama kenal dan kurang malu dengan pasangannya. Ada juga pasangan yang masih malu-malu dengan pasangan dia. Pasangan kali ni Anne dan Halim memang masuk kategori tu lah aku tengok, hehe. Dua-dua masih malu antara satu dengan … Read More